V Veliki Britaniji bo od aprila 2022 v trgovinah na drobno omejeno oglaševanje hrane in pijač z višjo vsebnostjo maščob, soli ali sladkorja (VMSS izdelki). Gre za pomemben pristop znotraj angleškega v načrta v boju proti debelosti za izboljšanje javnega zdravja. Omenjen ukrep Velike Britanije določa sledeče omejitve:

• oglaševanje nezdrave hrane v okviru slogana "kupi eno, drugo dobiš brezplačno" in oglaševanje na vidnih lokacijah v trgovinah ter spletu;
• prepovedano bo ponujanje brezplačne dodatne sladke brezalkoholne pijače v restavracijah;
• omejitve bodo veljale za srednje in velike trgovine.

Nova pravila, namenjena podpori državljanom pri sprejemanju bolj zdravih odločitev, bodo trgovcem prepovedovala, da VMSS oglašujejo z dodatnim brezplačnim izdelkom, kot sta ponudba "kupi enega, drugega prejmeš brezplačno" ali "3 za 2". Na prvi pogled se zdi, da tovrstne promocije kupcem pomagajo prihraniti denar, vendar podatki kažejo, da se nakupi tako oglaševanih izdelkov dejansko povečajo za skoraj 20%. Na takšen način so potrošniki spodbujeni, da kupijo več, kot bi sicer potrebovali ali nameravajo kupiti.

Med VMSS izdelke sodijo: sladke brezalkoholne pijače, pecivo, slaščice, sladkarije, sladoled, pecivo za zajtrk (na primer rogljički), pudingi, sladki piškoti, sladkane žitarice za zajtrk, jogurti z dodanim sladkorjem, pijače na osnovi mleka z dodanim sladkorjem, brezalkoholne pijače na osnovi sokov z dodanim sladkorjem, pice, pripravljeni obroki, vključno s paniranimi izdelki, hrustljavi in slani prigrizki, čips in podobni krompirjevi izdelki. Za razvrščanje živil v skupino VMMS bo v uporabi Model profiliranja živil, razvit med letoma 2004 in 2005, pri čemer bo posvečena posebna pozornost izdelkom, ki pomembno prispevajo k vnosu sladkorja in energije pri otrocih ter se pogosto oglašujejo.
Oglaševanje tovrstnih živil ne bo mogoče na izpostavljenih mestih v trgovinah, kot so blagajne, vhod v trgovino ter na spletnih straneh.

Jo Churchill, ministrica za javno zdravje: »Vemo, da je interes za zdrave izbire vse večji, zato želimo oglaševanje manj zdravih živil omejiti in s tem namenom uvajamo ukrepe, s katerimi bomo omogočili, da bo zdrava izbira tudi enostavna izbira. Ustvarjanje okolja, ki omogoča uživanje zdrave hrane bolj redno, je pomembno za izboljšanje zdravja našega naroda.«

Dodatno bo v letošnjem letu izvedena javnozdravstvena kampanja za izboljšanje zdravja z ki bo vključevala oglasi na spletu in televiziji, da bi ljudi navdušila in jih podprla ljudi pri prizadevanjih za ohranjanje zdrave telesne mase. Debelost je namreč ena največjih zdravstvenih kriz, s katerimi se država sooča. Skoraj dve tretjini (63 %) odraslih v Veliki Britaniji je prekomerno težkih ali so debeli, vsak tretji otrok zapusti osnovno šolo s prekomerno telesno maso. Za bolezni, povezane z debelostjo, na letni ravni odštejejo 6 milijard funtov, zato je cilj, da bodo supermarketi in drugi trgovci na drobno postali mesta, kjer bo zdrava izbira tudi enostavna izbira in bodo tako podprli bolj zdrav način življenja. Ključna mesta ponudbe izdelkov v trgovinah (kot so npr. sladkarije na blagajni) lahko namreč močno pritegnejo pozornost otrok in tako znatno vplivajo na nakupne odločitve. Na primer, oglaševanje brezalkoholnih pijač pred blagajnami poveča njihovo prodajo za več kot 50 %. Vendar bodo omejitve veljale le za trgovine večje od 2 000 kvadratnih metrov, pri čemer bodo specializirane prodajalne kot so npr. čokoladnice, izvzete iz omejitev.

Omenjen ukrep je ključni del britanske vladne strategije za spopadanje z debelostjo in izboljšanje stanja države. Ukrepi bodo ljudem v pomoč pri doseganju in ohranjanju zdrave telesne mase ter bodo izboljšali zdravje državljanov.

Vir:

https://www.gov.uk/government/news/promotions-of-unhealthy-foods-restricted-from-april-2022